esmaspäev, 19. jaanuar 2009

Tomatipirukas ja singipirukas





Noh, tegelt ma ei tea, kuipalju see pirukas on... pigem pitsa moodi, aga lahtise piruka pähe sööb mu suurem laps seda kah :) Pitsat ta ju ei söö. Idee sain pereklubist veebruari emme käest (tänud kristall). Ma suur tomatisõber, aga polnud veel mõnda aega tagasi ära maitsnud päikesekuivatatud tomateid. Ja noh pole vaja palju kujutlusvõimet, et nendega sobib ideaalselt mozzarella juust. Korra tegin külalistele ja järgmine päev Kristel helistaski, et mida ja kuidas tegin :) Pildil oleval pole küüslauku, aga muidu ikka purustasin seda kah paar küünt peale ära.

Põhi:

25 g pärmi
1 1/2 dl vett
1 sl oliivõli
veidi soola
u. 5 dl nisujahu (millest 1 dl ma jällegi täisterajahuga asendasin)

Kate:
päikesekuivatatud tomateid
tomatikastet (purustatud tomateid)
küüslauk
mozzarella juust
ürte (pitsamaitseaine vms)

Murenda pärm kaussi. Lisa soe vesi ja sega, kuni on lahustunud. Lisa kaussi sool ja õli. Lisa vähehaaval jahu ja sõtku taigen hästi läbi. Kalla taigen jahuga ülepuistatud lauale ja sõtku elastseks ja ühtlaseks. Pane taigen kaussi ja lase kerkida soojas tuuletõmbuseta kohas umbes pool tundi. Pane ahi soojenema 200 kraadi juurde.
Samal ajal tükelda tomatid, purusta küüslauk. Sõtku taigen jahuga ülepuistatud laual uuesti läbi ja rulli. Mina rullisin enam vähem ümmarguseks. Tõsta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Laota tomatikaste tainale. Puista tomatid sinna peale, ka küüslauk. Näppude vahel murra mozzarellast tükke ja puista kogu põhi üle. Pane kõige peale kuivatatud ürte. Küpseta ahju keskosas umbes 20 minutit.

Kuna ma tahtsin esiteks ära kasutada sinki ning teiseks tahtsin põhja teha veidi õhema, tegin teise piruka veel. Pildil näha sibulaid ja seeni. No ja loomulikult polnud see nii tervislik, seda rohkem maitses see mehele :)

Kate:
tomatikastet
singikuubikuid
praetud sibul
praetud šampinjonid
mozzarella

Tegin nii nagu eelmistki, lihtsalt kate teine.

Kommentaare ei ole: