pühapäev, 14. detsember 2008

Kringel vaniljekreemiga



Lubasin Kadile, et tema jõululaual saab olema kringel ja kui ta nüüd seda järgi ei tee... siis lihtsalt ikkagi ei ole tal kringlit :D Ühesõnaga ma katsetasin teha kringlit retsepti järgi, et see siia kirja panna. Kreemi keetsin kah ise vahele. Õuna riivisin kah ise :D Nali naljaks, aga üle ootuste hea kringel sai. Kasutasin esimest korda safranit, mille Kadi mulle tõi st. ma loodan, et see oli ikka safran. Üks pakike oli rohkem safrani nimega, aga mingi imelik puru oli sees, ma võtsin järgmise pakikese siis :D Igal juhul soojalt oli see väga hea.

25 g pärmi
0,5 dl suhkrut
1 dl külma piima
100 g võid
2 muna
5-6 dl jahu

Murendasin pärmi kaussi. Hõõrusin või ja suhkru vahule. Valasin piima tainakaussi ning segasin pärmiga seni kuni pärm lahustunud oli. Lisasin vahustatud või, munad ja enamuse jahust. Sõtkusin seni kuni tainas tuli kausi äärtest kenasti lahti. Panin tunnikeseks rätiku alla kerkima.
Valmistasin seni kreemi.

2 dl vahukoort
2 sl nisujahu
2 munakollast
1 sl suhkrut
2 tl vaniljesuhkrut


Panin kõik keedunõusse. Pidevalt segades hoidsin tulel kuni keemiseni. Jahutasin ja lisasin vaniljesuhkru.

Täidisesse panin veel ühe suurema õuna, mille puhastasin ja riivisin ära. Veidi suhkru-kaneelisegu panin veel samuti. Ups, oleksin unustanud rosinad. Kuigi ma isegi oleks võinud need tainasse panna, seisavad paremini kringlis.

Kui tainas kerkinud, lisasin ülejäänud jahu. Rullisin jahusel laual laiali, panin täidise ained ja rullisin kokku (Tegelikult ma küll panen teisiti kokku, nimelt ma panen ühe ääre keskele ja teise ääre selle peale. Siis jääb lai riba, mille ma venitan enam vähem ühelaiuseks ning lõikan keskelt pooleks, keerutan saadud ribasid ning põimin need omavahel.) Ühesõnaga meisterdasin kringli. Jätsin veel veidiks kerkima, määrisin munaga ning panin ahju. 200 kraadi juures hoidsin seni kuni valmis sai :D

Vahepeal tegin glasuuri.

50 g võid
100 g suhkrut
3 sl rõõska koort
1-2 sl kakaod

Kuumutasin koore ja suhkru keemiseni, segasin hulka kakao ja või. Lasin pisut jahtuda ning määrisin kringlile. Lõpuks raputasin tuhksuhkruga üle.

Kommentaare ei ole: