esmaspäev, 1. detsember 2008

Pohla-iirisekook




Eilset esimest adventi tuli ju tähistada koogiga. Tahtsin katsetada midagi pohladega. Leidsin sellise retepti, kuigi ma olin veidi skeptiline, kas ma iirist ikka oskan teha... töö juures olen korra proovinud ja see ei õnnestunud. No eile tuli iiris välja küll, aga kuna ma tegin veel kastet samal ajal siis hakkas see iiris juba kivistuma, kui ma selle koogile valasin ja koogi välimus ei jäänud just kõige parem.... kuid oli üllatavalt hea. Pole mingi kohev paks kook, aga see-eest parajalt magus ja hapu. Talvesse sobib ideaalselt. Proovi järgi :)
PS. Pean veel vabandama, et see valge asi (vahukoor :D) peal ära sulas. Toas oli tõeliselt soe ja jätsin koogi kööki sooja ahju lähedale.


Koogipõhi:
3 dl nisujahu
1 sl suhkrut
125 g võid või margariini
1-2 sl vett

Koogikate:
2 dl vahukoort
1 dl suhkrut
1 dl siirupit
1 tl vaniljesuhkrut
1/2 l (u. 250g ) pohli

Kaunistuseks:
1 dl vahukoort
u. 15 värsket pohla


Valmista koogipõhi: haki jahu, suhkur ja tükeldatud rasvaine pika noaga läbi. Lisa vesi. Sõtku taigen kiiresti valmis. Kata taignapall toidukilega ja pane umbes 30 minutiks külmkappi. Lülita ahi 225 kraadile. Vajuta taigen ühtlaselt madala sakilise äärtega vormi põhja ja äärtele. Suru fooliumiriba vastu vormi ääri, et taigen küpsemisel alla ei vajuks. Küpseta koogipõhja ahju keskosas umbes 15 minutit. Eemalda poole küpsemise ajal fooliumiriba. Lase natuke jahtuda, enne kui koogipõhja ettevaatlikult vaagnale tõstad.

Valmista koogikate: vala vahukoor, suhkur ka siirup potti. Keeda täidist kõrgel kuumusel umbes 15 minutit, kuni see muutub venivaks. Lisa vaniljesuhkur ja seda ühtlaseks. Tõsta pott tulelt jahtuma. Vala pohlad ja iirisetäidis koogipõhjale.

Valmista kaunistus: vahusta koor tugevaks vahuks. Tordipritsi abil pritsi koogile vahukooreroosid. Aseta igale roosile pohlamari.

Kommentaare ei ole: