pühapäev, 9. november 2008

Vaarika-juustukook


Otsisin mina siis koogiretsepti, mida isadepäevaks teha. Endal juba isutas ammu juustukoogi järele. No ja parim viis kiusatusest vabaneda on sellele järele anda, eks :D (Juba Oskar Wilde teadis seda :D) Leidsin selle retsepti laste kokaraamatust. Lihtne oli see küll, ei saa salata. Sega kõik kokku ja pane 1,5 tunniks ahju. Aga ega ma päris rahule selle koogiga ei jäänud. See puhtalt minu enda viga muidugi. Mul ei olnud peale panna värskeid vaarikaid ja külmunuid ma ei tahtnud ning ega vist poleks sobinudki, jääksid sellised plönnid. Ühesõnaga jäi mu kook "paljaks" :D

Põhi:
150 g kaeraküpsiseid 80 g sulatatud võid 2 sl fariinsuhkrut

Kate:
800 g maitsestamata toorjuustu 4 muna 2,5 dl suhkrut 2 tl vanillsuhkrut

Marjapüree:
2,5 dl vaarikaid 2 sl suhkrut

Kaunistamiseks:
vaarikaid

Pane ahi 165 kraadi juurde soojenema. Valmista ette 24 cm lahtikäiv koogivorm, see küpsetuspaberiga vooderdades.
Purusta küpsised katki ja sega suhkru ja sulavõiga ühtlaseks massiks. Suru segu küpsetuspaberiga kaetud vormi põhja ja äärtele ning küpseta ahjus 10 minutit. Lase jahtuda senikaua, kuni valmistad katte. Katte jaoks vahusta toasoe toorjuust, lisa mikserdamist jätkates ükshaaval munad ja suhkur. Sega hulka vanillsuhkur, vala segu vormi küpsisepõhjale. Töötle marjad koos suhkruga ühtlaseks püreeks, tõsta sellest lusikaga koogile väikesed kuhjad. Keeruta püreed juustutäidises nii, et saad vahvalt kirju tordi. (Ma panin mõne terve vaarika kah segu sisse :)) Küpseta ahju keskosas 1,5 tundi. Tort peab jääma üsna vetruv. Jahtudes tort taheneb ning jääb mõnusalt mahlane. Lase seista kindlasti üleöö. Serveerides kaunista värskete marjadega, nendega saad katta ka jahtudes juustukattesse tekkinud lõhed.

Kommentaare ei ole: