kolmapäev, 18. november 2009

3 küpsist

Kui rääkida nimekirjast, mida kindlasti tahan katsetada, siis tuleks see liiga pikk ja kellegil poleks aega ega tahtmist seda kuulata. Et ka enda jaoks asja kiirendada ma katsetasin kolme sorti küpsiseid. Ühekorraga. Päris naljakas oli, vahepeal oli endal kah segadus, et kuhu ma midagi panema pean. Lõpuks sai veel pidulikult jahu otsa (1 dl nimelt). Aga kõige nende segaduste kiuste tulid küpsised välja sellised, millega ma võisin täitsa rahule jääda. Kuid räägin kõigest kordamööda.





Ingveriküpsised šokolaadiga

50g tumedat šokolaadi
75 g võid või margariini
0,5 dl suhkrut
1 muna
0,5 tl küpsetuspulbrit
0,5 tl jahvatatud ingverit
umbes 1,5 dl nisujahu

Haki šokolaad jämedaks puruks. Klopi rasvaine ja suhkur, lisa vahustades muna. Sega küpsetuspulber jahu ja ingveripulbriga. Lisa munavahu hulka nii jahusegu kui ka šokolaad. Jaota lusikaga taigen umbes 20 kuhjaks küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Suru kuhjad natuke lamedamaks. Küpseta ahju keskosas 175 kraadi juures umbes 10 minutit. Lase jahtuda.

Minu tagasihoidlik kommentaar, et need on just mõnusad meie-kliima küpsised. See ingver on hästi natuke tunda, jätab vürtsika meki. Kui juurde teha veel ingveriga teed, ei saa ükski haigus sind kätte. Kui siis laiskuse haigus või mõni lisakilo ;)




Juustuküpsised

umbes 3 dl nisujahu
0,5 tl soola
100 g võid või margariini
1 dl pikantse maitsega riivjuustu
1 munakollane

Sega jahu, sool, rasvaine, riivitud juust, munakollane taignalaual ning haki läbi. Vormi taignapalliks. (Taigna võid valmistada ka köögikombainis.) Pane umbes pooleks tunniks külmkappi.
Jahusel laual rulli taigen võimalikult õhukeseks. Vajuta tainast endale meelepärased kujundid. Pane küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Küpseta ahju keskosas 7-9 minutit 200 kraadi juures.

Kas ma pean ära märkima, et tegelikult olid need juustu ja köömneküpsised? :) Kuna ma nagu köömnesõber pole, aga juustu küll, siis saidki nad tehtud ilma köömneteta. Kuid järgmine kord paneksin näiteks paprikapulbrit osale taignale sisse või mõnda muud vigurit. Küpsised on hästi õrnakesed ja näiteks pokaali veini juurde koos viinamarjade ja juustuga väga sobivad. Nii ma vähemalt arvan.






Pehmed šokolaadiküpsised

225 g võid või margariini
2,5 dl fariinsuhkrut
2 muna
5 dl nisujahu
2 tl vaniljesuhkrut
1 tl küpsetuspulbrit
0,5 tl soola
0,5 dl piima
125-150 g šokolaadi

Hõõru rasvaine suhkruga vahule, lisa ükshaaval munad. Sega jahu, vaniljesuhkur, küpsetuspulber ja sool ning lisa piimaga vaheldumisi taignale. Haki šokolaad ja sega hulka. Aseta taigen 1-2 tunniks külma. Võta lusikaga taignatükid ja aseta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Küpseta 175 kraadi juures 8-10 minutit. Sellest kogusest saab umbes 40 küpsist.

Ma olen neid küpsiseid millalgi kreeka-roomaajal teinud ja mälestus neist oli parem. Kuid võib- olla rikkusid minu maitse ära ingveriga küpsised... Nagu nimigi ütleb on need pehmed küpsised. Fariinsuhkur annab natuke teise maitse. Kuid halvad nad kindlasti polnud.
Eks proovige ka teha ja siis öelge oma maitse-eelistus ;)


2 kommentaari:

Ragne ütles ...

Heameelega võtaks kõikidest küpsisstes peotäie endale tee kõrvale söömiseks:)

Vivian ütles ...

Ma väga lahkelt pakuks, aga kahjuks pole enam. Muidugi on võimalik alati uued teha ;)