teisipäev, 10. november 2009

Suvemarjatort




Kuna sel aastal õiget suve (minu meelest) polnud, siis juba novembris ootan ma kevadet ja päikest. Igatsusest ja isadepäevast tingituna oligi hea võimalus midagi suvist katsetada. Hoolimata sellest, et ma terve laupäeva pingsalt otsisin, mida teha, tegin lõpuks ikka midagi oma peast ;) Samas kui tordi kooslust vaadata, siis ta nii suvine ja kerge polegi... välimus on petlik. Nii kiirelt pole ammu meie majas tort otsa saanud... külalised aitasid natuke kaasa, kuid ikkagi. Katsuks nüüd meelde tuletada, mida ma tordi tegemisel kasutasin. (Kuna ma tordis seda martsipani maitset eriti ei tundnud, siis panin retsepti 2 batooni, mina tegin ühega.)

Põhi:
200g küpsiseid
90g võid

Täidis:
2 pakki (500g) kohupiima
2 pakki (300g) toorjuustu
2 pakki (400 ml) vahukoort
2 Vana Tallinna martsipanibatooni
suhkrut (maitse järgi)
vaniljesuhkrut
6 tl želatiini

Kate:
sügavkülmikust kaks karpi marju
tordi äärde puistasin valge ja tumeda šokolaadi puru

Küpsised purusta ning sega toasooja võiga. Suru lahtikäiva küpsetuspaberiga vooderdatud tordivormi põhja. (Mul oli 22 cm suurusega tordivorm.)
Täidise vahukoor vahusta, kohupiim ja toasoe toorjuust sega omavahel ning lisa suhkrud, lõpuks hakitud martsipanibatoon. Paisuta ja sulata želatiin. Vala kohupiimasegu juurde. Lõpuks lisa vahustatud vahukoor. Segu vala küpsisepõhjale.
Marjad lase enam vähem ära sulada ja pane segu peale. Lase 4-5 tundi või üleöö külmikus seista.
Enne tordialusele tõstmist puista tordikülg riivitud šokolaadiga üle.



Kommentaare ei ole: