kolmapäev, 11. jaanuar 2012

Lahe burger




Sedamoodi burgerit tegin ma mitmendat korda. See on Jamie Kokakooli raamatust näpatud idee ja mitte üldse paha idee :) Kuid nagu minu puhul ikka, midagi pean ära muutma või siis asendama vms. Kogused on ka sellised nagu nad on, st ma ei mõõtnud ja kaalunud hakkliha ära, ülejäänud ained katsusin enam vähem täpselt panna.
Mind sai mingi halb haigus kätte ja seega oli väga lihtne seda ka veidi palavikus teha. Kiirelt valmis ja saime sööma hakata.


Kotletid

12 kreekerit (kasutasin Tuc-i kreekereid)
2 kuhjaga tl Dijoni sinepit (kasutasin mingit teist mee ja konjakiga sinepit)
500 g kvaliteetset veisehakkliha (ma kasutasin seguhakkliha, sest ainult veist ma ei taha)
1 suur muna
meresoola ja musta pipart

Purusta kreekerid (Jamie soovitab panna räti sisse ja puruks tampida, aga ma tegin seda käte vahel)kaussi, kuhu juurde pane hakkliha ja sinep. Löö juurde ka muna ja pane soola (ma kasutasin Särtsu soola- Tamme ürditalu toodang ja muide, väga hea!) ning pipart. Sõtku kõik käte vahel hästi läbi. Jaga segu kuueks võrdseks palliks ja vooli igast ca 2 cm paksune kotlet. Piserda kotletid õliga üle ja kata kinni ning pane praadimiseni külmikusse. (see muudab segu tihkemaks). (vähemalt nii Jamie väidab raamatus :)

Prae kotletid pannil, soovitavalt grillpannil, mõlemalt poolt kenasti küpseks.



Burgerimaterjal

kuklid
lehtsalat
tomat
punane sibul (mul oli valge, aga haige inimene peabki vängemat kraami sööma :) )
marineeritud kurk
juust?
ketšup või mõni muu paksem kaste



Siis valmista ette ülejäänud burgerimaterjal. Viiluta sibul, marineeritud kurk ja tomat. Pese salat. Pane kõik komponendid suurele taldrikule. Tõsta kotletid teisele taldrikule. Kuklid rösti kergelt pannil (mina kasutasin Fazeri rukki röstkukelid vms ja lasin rösterist läbi).

Ja nüüd siis kõik oma maitse järgi burgereid tegema! Ahjaa, ma kasutasin kingitud... noh, ma ei teagi kuidas seda nimetada, kastet? igal juhul mingit purgi sees olevat mögla, salatilehe all ja kotleti peale määrisin ka, et sibul, kurk ja tomat paremini peal püsiks ning kõik mahlasem oleks. (Jamie kasutas ketšupit.) Ja veel üks ahaa :) Võib kasutada juustu ka, ma lihtsalt tulin selle peale liiga hilja ;)

Kommentaare ei ole: