reede, 13. veebruar 2009

Piroški



Juhtus selline lugu, et hakkasin Ilonale retsepti andma ja tuli endale veel suurem isu peale neid pirukaid teha. Nii tegin mina neid ja Ilona jäi ikka pärmitainale kindlaks. Ma kunagi ammu olen neid mitu korda teinud ja nüüd tehes ei pidanud pettuma, taaskord. Minu väike poiss sõi kah kaks pirukat isuga ära :) Lisete arvates on need jällegi liiga head. (Aga mida muud saabki oma laps öelda, eks.)

Taigen:
4 dl nisujahu
1 tl soola
100 g margariini
1 1/2 dl hapukoort

Täidis:
umbes 400 g hakkliha
sibul
sool, pipar (või hakklihamaitseaine)

Haki jahu, sool ja margariin muretaignaks. Lisa hapukoor ja sega kiiresti taignaks. Rulli taigen ristküliku kujuliseks. Voldi see kolmekordselt kokku. Rulli ja aseta uuesti kolmekorra. Pane taigen kaheks tunniks jahedasse kohta tõmbuma.
Vahepeal tegin täidise. Panin hakkliha ahjuplaadile, maitsestasin, lisasin veidi vett põhjale ning ahju. Kusagil 20 minutit ehk küpses. Puhastasin sibula ning panin köögikombaini nii sibula kui küpsenud hakkliha, tegin ühtlaseks massiks.
Rulli taigen õhukeseks. Lõika sellest vormiga umbes 8 cm läbimõõduga ringid. Määri ringide servad lahtiklopitud munaga (tegelikult mina seda ei teinud...) Tõsta lusikaga ringi ühele poolele täidist ja keera teine pool selle peale. Vajuta servad kahvliga hästi kinni. Tõsta pirukad küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Määri need pealt munaga. Küpseta ahjus 200 kraadi juures umbes 15 minutit. (Mul läks mõni minut kauem.)

Neid piroškasid võib pakkuda suupisteks (või koos lihapuljongiga) ning samuti võib neid külmutada.

Kommentaare ei ole: