neljapäev, 5. märts 2009

Ploomikook vanillikreemiga




Minu emme lubas meile tulla head kohvi jooma ning ma pidin siis ikka ju koogi kah juurde tegema. (Muidu ta sööbki ainult piltide pealt, mis ma saadan :D ) Valisin ploomikoogi, kuna hommikuse külmkapi suurpuhastuse käigus leidsin 6 ploomi. (Ega ma muidu nii usin poleks, aga ma suutsin hommikul keefiri külmkappi ümber ajada.... ja ikka korralikult). Rääkides veel koogist, siis soojana ei kannatanud mingit kriitikat taldrikule pandud tükk. See tähendab, et tuleb lasta jahtuda. Põhja küpsetaksin kah kauem, jäi kuidagi kuiv ja hele. Kauem küpsemine ei tee seda mahlasemaks, aga siiski. Võrreldes kattega jäi see põhi kõva kah. Praegu ei teagi kohe, mida järgmine kord teisiti teeksin. Aga kindlasti teen seda veel!
Lisaks, et seda võiks Ilona proovida teha. Üllata end ja Edgarit :D

Põhi:
3 1/2 dl jahu
1/4 tl soola
100 g võid
1 spl külma vett

Täidis:
500 g ploome
2 dl vahukoort
4 munakollast
1 dl suhkrut
1 tl vanillsuhkrut

Näpi jahu, sool ja või purutaoliseks massiks. Lisa vesi ja sega ühtlaseks tainaks. Rulli taigen kergelt jahusel laual ümmarguseks kettaks ja vooderda sellega võitatud 24 cm läbimõõduga vormi põhi ja ääred. Hoia täidise valmistamise ajal jahedas. Kuumuta ahi 180 kraadini. Küpseta põhja 10 minutit.
Kuumuta vahukoor kastrulis keemiseni. Vahusta munakollased ja suhkur. Tõsta koor tulelt ja sega juurde munavaht. Tõsta tagasi tulele ja kuumuta nõrgal kuumusel pidevalt segades, kuni segu pakseneb. Tõsta tulelt, jahuta ja sega juurde vanillsuhkur. Poolita ploomid (mina viilutasin ja ladusin ringina põhjale) ja eemalda kivid. Aseta eelküpsetatud põhjale, kumer pool üleval. Vala üle vanillkreemiga ja küpseta veel 30 minutit.

Kommentaare ei ole: