laupäev, 17. aprill 2010

Minu jäätisetegu




Tegelikult on mul olnud kolm jäätisetegu nüüdseks seljataga. Alguses ei saanud vedama, nüüd pidama... nagu tüüpiline eestlasele kohane. Muidugi sain ma innustust Ragne blogist, kuigi päris tema moodi jäätist pole siiani teinudki. Vist. Kuid ma jõuan, sest näiteks Geisha on mu lemmikute hulgas :)

Jäätise tegemiseks läheb vaja:

6 dl vahukoort
1 purk kondenspiima (tavalist, suhkruga)

Vahustan vahukoore, kuni moodustuvad pehmed tipud. Lisan kondenspiima ja segan kenasti segamini. Siis tõstan ma selle saadud segu kaheks, st ma teen korraga kahe erineva maitsega jäätist. Sellest kogusest saan ma kaks 800ml topsi enam-vähem täis.

Nüüd tuleb see koht, kus peaksin rääkima, millega ma jäätise maitsekamaks muudan, aga mul on maitse ja silma järgi doseerimine :)
Toon mõned näited, mis maitsega jäätist olen teinud.

Kõige popim on vist sidrunijäätis. Maitse ja silma järgi panen hästi ära pestud riivitud sidrunikoort ja mahla.
Olen ka teinud sidruni-kookosejäätist. Kookoshelbed röstin eelnevalt kuival pannil ära ja lisasin vaid sidrunimahla. Sellesse segusse panin ka sidruniessentsi.
Šokolaaditükkidega-vaniljejäätist olen samuti teinud. Kasutasin tumedat apelsinišokolaadi. Hakkisin peeneks ja segasin algse segu hulka. Muidugi panin ka vaniljesuhkrut juurde.
Veel meenub mulle, et olen teinud tiramisu maitselist jäätist. Tegelikult ma ei tea, kas päris nii seda nimetada saab. Panin sisse mõne tiramisumaitselise küpsise (peeneks tehtuna), cappuccino-pulbrit ja Kalevi pralinee komme.

Lõppkokkuvõtteks võin öelda, et mida lähemale suvele, seda kindlamalt võin väita, et sel aastal suvel söödavast jäätisest teen ma ise. Eriti jahutav on sidrunijäätis. (Mul juba mõte jookseb, et järgmine kord asendan osa sidrunist laimiga, segu jääb ju toredamalt suvisema väljanägemisega.)
Ehk suutsin natukenegi inspireerida kedagi jäätist tegema ;) (Kuigi praegune ilm ei soosi just jäätist sööma/tegema, aga suur ja soe kevad pole kindlasti enam kaugel. Õhus on ju tunda, eks :) )

Kommentaare ei ole: