kolmapäev, 22. oktoober 2008

Šokokaadikook


Minule pidi külla tulema Kadi oma Timmuga. Tulidki. Selleks tähtsaks sündmuseks tegin kahte sorti kerget salatit ning elu esimese šokolaadikoogi. No salatid salatiteks, tulid välja nagu tavaliselt, aga kook oli mulle suureks üllatuseks super. Ma pole julgenud teha, kuna arvasin, et tuleb liiga vänge. Retsepti juures on öeldud, et serveeri pisut jahtunud vanillijäätise või vahukoorega, aga kohvi kõrvale oli samuti hea. Omamoodi on võib olla see kasuks, et pole enne proovinud... muidu ma juba veereks :D Nüüd juba mõtted liiguvad, et mis puhuks uuesti seda teha võiks. Ahjaa, retsepti võtsin "100 kooki2".


200g võid
2 1/2 dl suhkrut

2tl vanillsuhkrut

4 muna

250g tumedat šokolaadi

2 tl küpsetuspulbrit

3 dl jahu

1/2 tl soola

2 dl kohvikoort



Sulata kastrulis või ja šokolaad. Lisa ühekaupa ja pidevalt vahustades munad. Sega juurde suhkur ja koor. Sega omavahel kuivained ning sõelu šokolaadisegusse. Sega läbi ja kalla võitatud ning jahuga ülepuistatud lahtikäivasse 24 cm läbimõõduga vormi. Küpseta 175 kraadi juures 50 minutit. Küpsemise lõüupoole võid koogi katta fooliumiga. (Mina seda ei teinud.) Peale raputasin läbi peene sõela kakaopulbrit.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

kuidas see kook järgmisel päeval maitseb? kas sama hea?

Liina ütles ...

See on mu lemmik shokolaadikook läbi aegade. Ise leidsin ka selle retsepti sealt raamatust. See kook püsib 3 päeva ilusti mahlase ja pehmena. Aga muidugi, 3 päeva ta vastu ei pea, sest see on NII hea :)