reede, 20. märts 2009

Šokolaadi-õunakook




Kuna mul nüüd keeld peal, et korra nädalas võib küpsetada, siis näete kui pikk vahe on sisse jäänud :D No tegelikult ei lase ma end sellel keelul segada, aga aega pole olnud ja niiväga ei kibele hetkel tegema kah. Ühel päeval otsides inspiratsiooni, mida õhtuks süüa teha, leidsin hoopis selle retsepti. Ma enam ei mäletagi, mis söögiks sai, aga magustoiduks tuli kook.... ja väga hea kook. Kaks päeva hiljem oli samuti täitsa okei. (Ahjaa, söögiks oli seekord mulgipuder, mida isegi meie tibin Lisete sõi, ta pole muidu tangusööja, aga seekord sõi ja kiitis... hakka või uskuma, et päike tõusebki solgiämbrist...)

200 g võid
200 g tumedat šokolaadi
4 muna
2,5 dl suhkrut
2,5 dl jahu
1 tl kaneeli
1 tl küpsetuspulbrit
3-4 õuna
0,5 dl fariinsuhkrut

Sulata või ja tükelda sinna šokolaad, sega seni, kuni šokolaad on sulanud. Vahusta munad suhkruga. Sega juurde omavahel segatud kuivained, va fariinsuhkur. Lisa šokolaadisegu. Vala taigen 26 cm läbimõõduga lahtikäivasse vormi. (Mina määrisin igaks juhuks võiga vormi üle) Koori ja viiluta õunad ning laota taignale. Raputa õuntele fariinsuhkrut. Küpseta ahju allosas 175 kraadi juures 45 minutit. (Mina küpsetasin küll kauem, õige aja allosas ja siis tõstsin koogi ülesse ja lasin veel vähemalt 10 minutit olla, katsusin siis tikuga ning tikk jäi kuivaks.)

2 kommentaari:

vahterliina ütles ...

see näeb täiega hea välja, tee või järgi!

Vivian ütles ...

Aga sa teegi! ;)