neljapäev, 18. juuni 2009

Ahjukartul ja variatsioonid

Mu õde juba ammu räägib, et ma paneks ikka neid asju kah, mida ma õhtusöögiks teen. Noh, et saada ideid. Tema ei pidavat niisuguste asjade peale tulema. Okei, ma panen, aga samas saan teda ka närvi ajada :D Talle nimelt ei meeldi kui pannakse "pane natukene", "näpuotsaga ühte ja teist"... Kuid söögitegemine ongi nagu loomine, eks. Ma muudmoodi lihtsalt ei oska.
Kuid nüüd söögist. Mõlemal juhul olen ahjukartuli kõrvale midagi veel ahju pistnud. Ühel juhul panin kanatiivad, paprika ning mugulsibula. Teisel juhul toorvorstid ja tegin tomatise kastme, mille valasin poole küpsemise ajal toidule. Peale läks parmesan ning ahjust tulles viskasin erinevaid ürte peale. Kõik ju ülilihtne ning väga maitsev. Sellise suvega lausa PEAB ahjus toitu tegema.




Kanaga ahjukartul:

kanatiivad
maitseained
kartul

õli

paprika

mugulsibul


Pane ahi soojenema 200-225 kraadi juurde. Kanatiivad maitsesta soovi järgi (sool ja pipar, aga võib ka broilerimaitseainet vms.) Kartul koorida, sektoriteks lõigata, kaussi panna veidi õli ja maitseaineid peale (ma panen ka kuivatatud ürte), segada ning nii kanatiivad kui kartul panna ahjuplaadile millel on küpsetuspaber all. Puhasta ka paprika, lõika suuremad ribad. Koori sibul ning lõika sektorid. Pane samuti ahjuplaadile. Aseta plaat ahju keskele. Lase küpseda veidi kui kartul hakkab värvi muutma võid segada ja lasta kõigel pruunika jume peale küpseda.



Toorvorstid ja tomatine kaste:

toorvorstid
kartul
tomatipasta

kaste
(mul oli tomatikaste seentega vms.)
sool

suhkur

ürdid

pipar

parmesan


Kartul maitsesta ära, pane ahjuplaadile. Toorvorstid lõika lahti ning pane samuti ahjuplaadile. Ahjaa, veidi õli võiks ahjuplaadile panna, aga tõesti vähekene, sest kartul on põhimõtteliselt õliga segatud... kindluse mõttes võiks. Pane ahjuplaat ahju 225 kraadi juurde. Samal ajal pane pannile tomatipasta, kuumuta korralikult läbi, siis veidi vett, lisa kaste ja maitsesta.
(Mul jäi päris normaalse paksusega kaste.) Kui toit on põhimõtteliselt valmis, aga võiks veel pruunistuda, siis vala kaste kartulite ja vorstide peale. Lase veidi küpseda kõige kõrgemal ahjusiinil. Kõige lõpuks puista üle parmesaniga. (Ma viskasin üle ka värskeid ürte.)

Kommentaare ei ole: