neljapäev, 10. juuni 2010

Porgandikook sidrunmelissiga













Porgandikoogiga meenub mulle üks klassiõhtu. Oli ju kombeks, et igaüks viib midagi söödavat klassiõhtule, ühel korral viis Gerli porgandikooki, mille ta ema oli küpsetanud. Kõik olid väga suures vaimustuses. Ka järgmisel päeval räägiti sellest. Mina muidugi isegi ei proovinud tükikest, sest meil ju kodus sellist kooki ei tehtud. Minu jaoks oli täiesti mõeldamatu, et porgand võiks magusa koogi sees olla... Nüüd aastaid hiljem pole minust ka kuigi suur porgandikoogi sõber saanud, KUID seda siinset kooki ma proovisin ja tõesti hakkas meeldima. Kas asi oli sinna sisse käivas melissis, mida ma ise olen kasvatanud või üldse seigas, et ma ise selle koogi tegin, ma ei tea, kuid kui porgandikoogid ongi nii maitsvad, siis proovin edaspidi kindlasti kõiki porgandikooke ;)
Retsepti mugandasin, kuid võtsin ikka "Rõõmu küpsetamisest".


225 g võid või margariini
4 muna
3 dl suhkrut
4 dl jahu
4 tl küpsetuspulbrit
4 tl vaniljesuhkrut
6 dl riivitud porgandit
1 dl värsket, hakitud sidrunmelissi


Kate:

125 g maitsestamata toorjuustu
50 g toasooja võid või margariini
2,5 dl tuhksuhkrut

Kaunistuseks:
porgandiribasid või sidrunmelissilehti

Sulata rasvaine ja jäta jahtuma. Mikserda munad ja suhkur kohevaks vahuks. Sega jahu, küpsetuspulber ja vaniljesuhkur. Sega kuivained vähehaaval munavahu hulka. Lisa taignasse sulatatud või, riivitud porgandid ja sidrunmeliss. Vala taigen võiga määritud ja riivsaiaga ülepuistatud ahjuvormi (20*30 cm). Küpseta ahju allosas umbes 20 minutit 175 kraadi juures. Lase koogil jahtuda.

Valmista kate: sega toorjuust, või ja tuhksuhkur ühtlaseks massiks. Määri kate koogipõhjale. Pane kook vähemalt 2 tunniks külmkappi. Lõika väikesteks ruutudeks ja kaunista. Hoia kuni serveerimiseni jahedas.

Kommentaare ei ole: