pühapäev, 1. november 2009

Keerukook vaarikate ja kookosega



Igav oleks ju panna, et vaarikaboston Pere ja Kodu selle aasta kalendrist? :) Olen palju häid sõnu selle küpsetise kohta kuulnud ja pühapäevaste pannkookide asemel otsustasin seda teha. Ja see oli nii soojalt kui ka jahtunult sama hea. Nagu ka Kristi oma blogis ütleski, panin mina kookosetäidise kohe moosi peale ja ma jäin tulemusega väga rahule. Muidu võib mitte-nii-kookosesõbral ühest väikesest killust kookoseküllastus tekkida, aga nii ei saanud sellist ühte kookose kohta üldse. (Võib olla sõin liiga vähe?) Igal juhul on see väga hea küpsetis ja usun, et teen seda teinekordi. Kuigi juba mõtted liiguvad juba analoogsete kookide suunas...
Ahjaa, selle viguri tegin ka, et lisasin safranit, sellest koogi ilus kollane värvus. Kuna armas Kadi varustab, siis võin veidi "laamendada" safraniga. Aitäh sulle!

30 g presspärmi või üks kotike kuivpärmi
3 dl piima
7-8 dl jahu
100 g toasooja võid
1 dl suhkrut
1 tl soola
2 tl kardemoni (panin 1 tl ja veidi ka safranit)

Vahele:
1,5 dl vaarikamoosi (mina kasutasin toormoosi)

Kookostäidis:
100 g sulatatud võid
1 dl suhkrut
2 dl kookoshelbeid
2 sl jahu
2 tl vanillsuhkrut

Määrimiseks:
muna

Pärmi segad 1 spl suhkru ning soolaga, lisad käesooja piima ja ülejäänud suhkru ning kardemoni, segad. Lisad jahu ning kõige lõpuks sõtkud juurde võikuubikud. Paned sooja kohta kerkima nii 0,5-1 tunniks. Jahusel laual rullid taina piklikuks nelinurgaks ning paned peale moosi. (Mina tegin selleks ajaks siis ka kookosetäidise valmis ja raputasin moosi peale.) Keerad tihedalt rulli ja lõikad umbes 4 cm jupid ja laod 26cm küpsetuspaberiga kaetud lahtikäivasse tordivormi. Lase kerkida räti all 10-15 minutit, määrid munaga ning vajutad iga tüki sisse lusikatäie kookosetäidist. Küpseta 175 kraadi juures 25-30 minutit.

2 kommentaari:

Ragne ütles ...

No nii, see vaarika boston on mul pikemat aega meeles mõlkunud. Saada mulle kuidagi üks tükike:)

Aga sa tegid keerukooki vaarikate ja kookosega, mina aga seevastu kaneeli ja šokolaadiga:D

Vivian ütles ...

See pole enam normaalne! :D
Kas see meie ühtemoodi mõtlemine tuleb Pärnu õhust või ma ei tea...

Tänaseks pole enam kahjuks midagi ainult saata, seega sul ikka hea põhjus järgi proovida ;)