laupäev, 14. veebruar 2009

Kirsipirukas




Sõbrapäevaks tegin ühed sõbralikud kirsipirukad. Retsept on lihtne ja võib seda teha nii suure kui väikeste vormidega. Kuna ma ostsin kuu alguses Maximast endale väikesed südamekujulised vormid (mõttega sõbrapäevaks nendega midagi meisterdada), siis tegin väikesed. Peale piruka söömist võin kinnitada, et kirsid on võrratud! Proovige järele. Kuid, ma üldse ei pahanda, kui teete näiteks ploomide või hoopis vaarikatega. Ahjaa, ma küll mõtlesin, et järgmine kord tehes ma küpsetan põhja veidi enne kui täidise sisse panen. Mulle meeldib veidi rohkem krõbedam. Praegune jäi tavaline küpsenud muretaigen.

Tainas:
125 g võid
0,5 dl suhkrut
3 dl jahu

Täidis:
200 g hapukoort
1 muna
0,5 dl suhkrut
0,5 tl vanillsuhkrut
250 g kirsse
1 dl mandlilaaste

Näpi külm või, suhkur ja jahu tainaks. Vooderda sellega 24 cm võitatud pirukavormi põhi ja ääred. Sega hapukoor, muna, suhkur ja vanillsuhkur ning kalla põhjale. Eemalda kirssidest kivid. Lao kirsid täidisele. Puista pirukas üle mandlilaastudega ja küpseta 200 kraadi juures 30 minutit.


Kommentaare ei ole: